Boka på telefon

08-723 46 00


Måndag - Fredag
08:00-20:00 

Lördag & Söndag
09:00-18:00 


Arbeta på våra resmål

Att arbeta på våra resmål

Du träffar dem redan vid ankomsten på ditt resmål – våra duktiga och hjälpsamma reseledare och sedan finns dem som där för dig under hela resan. Men organisationen bakom reseledarna är betydligt större, med ett stort antal personer och roller för att ge dig bästa möjliga service när du kommer till oss på din semester. 

Att arbeta på våra resmål är ett spännande och omväxlande arbete i en internationell miljö. Det är ett utmanande arbete som ställer krav på servicekänsla, organisation, omtanke och engagemang. Men det ger mycket tillbaka i form av möten med människor och nya kulturer, samt en rik erfarenhet som efterfrågas av många företag.

      

Det är flera olika yrkesroller som måste samarbeta för att ge våra gäster den bästa tänkbara servicen under sina högt värderade semesterveckor. De som oftast möter våra gäster är våra reseledare. Dom finns ute på flygplatser, transfers, hotellbesök och många utflykter. All personal i ledande roller inom vår resmålsorganisation har börjat som reseledare och även flera som arbetar på kontoren i Norden. Det gör att det finns flera möjligheter att göra karriär både inom vår resmålsorganisation och på hemmakontoren. På resmålen har vi bland annat följande roller för att leverera den bästa servicen till dig som gäst. Läs mer om respektive roll och se hur du skulle hitta ett intressant jobb på en solig plats i världen här.

Arbetsroller

Destination Managers
Det är våra Destination Managers som styr och utformar verksamheten så att ni ska kunna få den absolut bästa upplevelsen på våra resmål. Dom har många bollar i luften och ett finger med i det mesta. De fattar avgörande beslut i samrådan med våra Guest relations, tar hand om personal och jobbar ständigt för att utveckla och förbättra både för våra gäster och vår personal på plats.

Service Supervisor
Våra Service Supervisor har en mer administrativ roll på våra resmål. När det uppstår något problem på plats så är de där för att lösa situationen på bästa sätt. De har kontakt med berörda myndigheter, hemmakontor samt våra reseledare på plats. De är duktiga på att organisera och vana problemlösare som övervakar och följer upp det som sker på resmålen. De coachar och ger feedback samt råd till våra reseledare, som i sin tur tar det med sig ut i världen och till våra gäster.

Operation Manager
En Operation Managern jobbar med att utforma och säkerhetställa kvaliteten på våra produkter och tjänster på resmålet. De planlägger service, utflykter och aktiviteter, samtidigt som de jobbar i nära samarbete med Guest Relations med att lösa diverse situationer på plats. De jobbar även tätt med Destination manager för att tillsammans utveckla och hålla den höga standard vi har på våra resmål.

Operations
De som jobbar som operation är dom som organiserar och sköter utflykter och transfers på resmålen, vilket handlar både om logistik och administrativt arbete. Om det är något reseledarna behöver hjälp med under en utflykt, eller att boka transport som exempelvis bussar mm, så är det dessa personer som våra reseledare kontaktar och som hjälper till. Operations har kontakt med alla våra samarbetspartners för att knyta ihop flera delar av den semesterresa våra kunder köper.

Reservation
Våra medarbetare på Reservations jobbar med att hålla goda relationer till framförallt våra hotell och samarbetspartners på plats. Deras huvuduppgift är att placera och planera de gäster som kommer till våra resmål på våra hotell. De hanterar även bokningsadministration på plats, som exempelvis förfrågningar från hotellavdelningar, specifika önskemål, stopsales och hotellupplägg. De tar även hand om gäster som reser ospecificerat.

      

Reseledare
Våra reseledare är vårt ansikte utåt! De är de som oftast har den direkta kontakten med våra gäster och som får er att känna er välkomna och väl bemötta på våra resmål. Det är dom som finns där för er dag som natt, för att stå till tjänst med allt mellan himmel och jord och kan ge er de där tipsen för att ni skall uppleva lite mer. De är flexibla människor med stort engagemang, omtankte och servicekänsla. Det är ofta som reseledare många startar en framgångsrik karriär inom företaget, turismbranschen i stort eller många andra branscher, då de kvaliteter många reseledare besitter ofta efterfrågas av rekryterare.

Barnklubbsledare
Våra barnklubbsledare älskar barn och att hålla dem aktiva med lekar och bus! De befinner sig på våra utvalda hotell med Deturs egen barnklubb och spenderar dagarna med att leka lekar, hålla i tävlingar samtidigt som de med största säkerhet tar hand om barnen. Medan föräldrarna kan lutar sig tillbaka och njuta en stund i solen, kan barnen skaffa sig nya vänner från hela Norden! Aktiva och sprudlande personer som tar både ansvar och håller god planering, allt för att barnen ska ha en minnesvärd semester.

Accounting
Accounting är ansvariga för resmålets ekonomi och bokföring. Detta innefattar även att hålla den dagliga kontrollen över destinationens ekonomi och hela tiden ge Destination Manager den ekonomiska uppdatering som är nödvändig. Dem bygger upp och arbetar med ett smidigt och fungerande ekonomisystem som de introducerar och lär upp reseledare och övrig personal på plats i, gällande ekonomiska rutiner och styrning.

Resekonsult
Våra resekonsulter på Call Centret i Antalya tar emot samtal från våra kunder och samtalen kan handla om allt som rör våra resmål, erbjudanden, hotell mm. Man hjälper även till med att boka resepaket och ger support till de som behöver för att boka online, samt kan lägga in önskemål från kunderna i deras bokningar. Flera av de som idag arbetar på vårt Call Center har tidigare varit guider och det är en väldigt stor fördel, då man har en stor kunskap om resmålen och våra produkter. För att ytterligare bygga på kompetensen, åker man även på studieresor för att lära sig mer om våra resmål och hotell. Många uppskattar ett utvecklande arbete i internationell miljö, då man delar kontor med våra skandinaviska kollegor i Antalya.