detur facebook
Boka på telefon

08-723 46 00


Måndag - Fredag
08:00-20:00 

Lördag & Söndag
09:00-18:00 


Efter resan

Efter resan


Reklamationer


Deturs mål är att eventuella problem under resan skall lösas redan på resmålet, samt inom en rimlig tid. Det är därför viktigt att man meddelar eventuella fel eller brister till vår personal på resmålen så snart dessa upptäcks. På så vis har vi möjlighet att lösa problemen redan på resmålet och ni kan fortsatt njuta av er resa. Vi som researrangör måste få möjligheten att rätta till fel och brister redan under resan och därför måste man kontakta personalen redan på plats. Om vi inte kunnat hjälpa till på resmålet finns möjlighet att reklamera resan efter hemkomst. En reklamation måste göras skriftligen, använd gärna Deturs formulär nedan för reklamation och bifoga eventuella handlingar, bilder mm till reklamationen. En reklamation ska vara Detur tillhanda senast två månader efter hemkomst. Skrivelser inkomna efter detta kommer ej att behandlas. Du kan bifoga dokument, bilder och ljudfiler längst ner i formuläret.

För bagagereklamationer vänligen kontakta Detur på 08-723 46 00 eller kundservice@detur.se

OBS 5 Oktober 2017: 

Vi har haft tekniskaproblem med reklamationsformen nedan mellan 2-4 Oktober. Om ni har reklamerat under denna tidsperiod och inte fått ett bekräftelese email ifrån oss, ber vi er vänligen att skriva ännu en gång till oss. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och formen ska nu fungera som vanligt.

Dina uppgifter
  • Efternamn
    :
  • Förnamn
    :
  • E-post
    :
  • Telefon
    :
  • Telefon arbete/dagtid
    :
Uppgifter om resan
  • Bokningsnummer
    :
  • Resmål
    :
  • Hotell
    :
  • Utresedatum
    : / /
Reklamation (redogör händelseförloppet och varför du kräver ersättning).
Klagade du till reseledningen på plats? Om ja, vilket datum?
  • / /
Om klagomål framfördes på plats, vilka åtgärder vidtogs?